Telefon nie tylko do dzwonienia

czyli słów kilka o coraz bardziej popularnej formie płatności.

Sprawdź

Chcesz dowiedzieć się więcej o 6 postawach Polaków wobec form płatności?

Czytaj

Polacy coraz bardziej przekonują się do płatności bezgotówkowych, wynika z badania pt. „Postawy Polaków wobec form płatności” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService. Co ciekawe, aż 52% ankietowanych jako drugą formę płatności zbliżeniowej wymieniło płatność telefonem. To wszystko tylko potwierdza rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce.

56% POLAKÓW PREFERUJE PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWE

Od pewnego czasu mobile na stałe zagościło w codziennym życiu Polaków. Ten trend ma także przełożenie w finansach, a mianowicie preferowana forma płatności się zmienia. Polacy coraz częściej i z większą ufnością przeprowadzają transakcje bezgotówkowe. Prawdziwym przełomem był rok 2015, to właśnie wtedy zdecydowanie wzrósł obrót bezgotówkowy. Znaczącą role w procesie odegrały również banki, które umożliwiają klientom obsługę swojego konta za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Dlatego też istotną kwestią jest forma płatności telefonem – ponieważ aż 35% ankietowanych za najbardziej znaną uznała BLIK.

ROZWIĄZANIA TECHNOLOGICZNE

Kolejnym „wspomagaczem” zmian są rozwiązania technologiczne, które zdecydowanie przełamują obawy i przyspieszają proces oswajania się z płatnościami bezgotówkowymi. Do takich przykładów można zaliczyć płatności telefonem poprzez AndroidPay, ApplePay, ale również SamsungPay. Ponadto co chwilę pojawiają się nowe możliwości, które otwierają zupełnie inne ścieżki rozwoju.

PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWE W POLSCE – SKĄD CORAZ WIĘKSZA POPULARNOŚĆ?

Na czym polega rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce i skąd się bierze? Uczestnicy badania podali klika powodów korzystania z płatności telefonem – aż 46% jako główny określiła to, że jest po prostu najwygodniejszy. 16% procent uznaje to rozwiązanie za najszybsze, 7% przyznaje, że zastępuje to portfel/kartę w przypadku ich braku, a 5% jako główny powód podaje rezygnację z posiadania przy sobie portfela. Po wynikach widać, że ludzie szukają rozwiązań, które poprawiają komfort, jakość ich życia, ale również pozwalają im zaoszczędzić czas. Aspektem ważnym podkreślenia jest fakt, że aż 36% osób podaje BLIK jako najszybszą płatność telefonem. W badaniu zapytano także ankietowanych jakie są powody niekorzystania z tej metody – głównym był brak takiej możliwości lub potrzeby.

STATYSTYKI PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWYCH – BADANIE ESERVICE

Zdecydowanie sytuację optymalizuje fakt, że w coraz większej liczbie polskich miast, miasteczek, wsi sklepy, punkty usługowe i urzędy posiadają terminale płatnicze. Płatności bezgotówkowe wciąż się rozwijają – ludzie wiedzą, że można płacić już nie tylko kartą kredytową, czy płatniczą, ale również swoim smartfonem. Co prawda polskie społeczeństwo w porównaniu z np. krajami skandynawskimi (takimi jak Szwecja, Norwegia) nie jest jeszcze „państwem bezgotówkowym”, ale według opinii ekspertów wszystko zmierza w tym kierunku. Podsumowując, rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce przebiega stosunkowo szybko, z pewnością wiąże się to z zainteresowaniem nowymi technologiami. Czy telefon to nowa karta płatnicza? Wszystko jest możliwe!

JESTEŚ KRÓLEM ŻYCIA, A MOŻE MARZYCIELEM?

Poznaj 6 nowych segmentów i dowiedz się jaka forma płatności dominuje w Polsce. Dowiedź się więcej!

Sprawdź

Skontaktuj się z nami

Telefon

22 229 29 40

Mail

[email protected]

WWW

https://www.eservice.pl

Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu br. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService. Wykorzystano technikę CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym będącym własnością ARC Rynek i Opinia (www.epanel.pl), posiadającym ok. 55 tysięcy panelistów. Badania objęły 1000 osób w wieku 18 – 55 lat. Struktura do badania przygotowana została na podstawie danych z Diagnozy Społecznej (2015 r.).