Poradnik
Czym jest Program Polska Bezgotówkowa?
Program Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa wydawców kart, agentów rozliczeniowych, organizacji płatniczych, Związku Banków Polskich oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.
Czy udział w Programie jest bezpieczny?
Biorąc udział w Programie nie podejmujesz żadnego ryzyka, przekazywane dane są nam potrzebne jedynie do zweryfikowania możliwości przystąpienia do programu przez Fundację Polska Bezgotówkowa.
Jakie instytucje mogą przystąpić do programu?
Do programu mogą dołączyć urzędy, które posiadają terminal z Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych. Urzędy, które zgłosiły się już do Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych, ale nie podpisały jeszcze umowy na terminal. Oraz urzędy które nie przystąpiły do Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych, ale chcą otrzymać bezpłatny terminal.
Czy można wziąć udział w Programie więcej niż raz?
Z Programu można skorzystać jednorazowo. Natomiast w jego ramach możesz odebrać dowolną liczbę terminali, ale nie więcej niż liczba punktów kasowych, niekoniecznie jednorazowo. Dodatkowe terminale można pozyskać bez konieczności ponownego wypełniania formularza – wystarczy przesłać zapytanie drogą mailową na adres: [email protected].
Czy przystąpienie do Programu wiąże się z podpisaniem umowy?
Tak. Jest to umowa z eService, która określa warunki wzięcia udziału w Programie.
Jak informować o przystąpieniu do Programu?
Do każdego terminala dołączany jest zestaw naklejek, które należy umieścić w odpowiednich miejscach w urzędzie.
Na czym polega dofinansowanie?
Mechanizm refundacji polega na pokryciu wszystkich kosztów ponoszonych przez przedsiębiorców, związanych z akceptacją płatności bezgotówkowych.
Kiedy kończy się Program upowszechnienia płatności bezgotówkowych?
Program upowszechnienia płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej kończy się 31 grudnia 2025 roku.
Jakie dane należy przekazać aby rozpocząć proces?
Aby otrzymać terminal/e musisz podać dane urzędu (NIP), dane osobowe osoby zgłaszającej do Programu - pozostałe dane zostaną zebrane razem z naszym handlowce. Wszystkie dane zbierane są na potrzebę weryfikacji możliwości przystąpienia do Programu przez Fundację.
Ile trwa weryfikacja?
Decyzja o przyjęciu do Programu następuje w dniu następnym od momentu złożenia wniosku.
Z jakich etapów się składa się udział w Programie?
Pierwszy etap to wypełnienie formularza kontaktowego, na podstawie, którego nasz handlowiec skontaktuje się ze wskazaną w formularzu osobą kontaktową. Następnie po zebraniu dodatkowych danych do Fundacji zostanie skierowany wniosek o możliwość przystąpienia do Programu.
Czy mogę zmienić wybór terminala po złożeniu wniosku?
Po złożeniu wniosku nie ma możliwości zmiany terminala. Możesz dobrać dodatkowe terminale kontaktując się z nami poprzez e-mail: [email protected].
Wprowadziłem błędne dane- jak można je poprawić?
Dane można weryfikować w dedykowanym portalu Klienta. Dane dostępowe do portalu zostaną przekazane mailowo po rejestracji na stronie.
Czy pozyskanie i użytkowanie terminala wiąże się z jakimiś kosztami?
Do 31 sierpnia 2021 roku za posiadanie terminala/-i nie ponosisz żadnych kosztów związanych z pozyskaniem i użytkowaniem terminala.
Jak podłączyć terminal płatniczy?
Informacje o tym, jak podłączyć terminal znajdują się w instrukcji dołączonej do terminala oraz tutaj.
Jak obsługiwać terminal płatniczy?
Aby zapoznać się z funkcjami terminala Smart D220 skorzystaj z zainstalowanego na urządzeniu samouczka. Możesz do niego przejść poprzez menu i wrócić w każdym momencie.
Czy istnieje określona kwota, w ramach której, muszę realizować transakcje bezgotówkowe?
Nie, zasady korzystania z dofinansowania nie wprowadzają obowiązku obrotu.
Czy transakcje bez wydruku są bezpieczne?
Tak. Wszystkie transakcje są rejestrowane oraz przechowywane na Portalu Klienta. Klient może otrzymać potwierdzenie transakcji drogą mailową, wówczas musi wpisać swój adres mailowy na urządzeniu.
Jakie karty akceptuje terminal?
Terminal akceptuje karty Mastercard i Visa, Diners, JCB i UPI oraz płatności BLIKIEM.
Czy terminal jest mobilny?
Terminal smart D220 jest mobilny, z siecią możesz połączyć się poprzez Wi-Fi lub sieć GSM po włożeniu karty SIM.
Jak wyglądają aktualizacje?
Aktualizacje przeprowadzane są automatycznie w godzinach nocnych, aby nie wpłynąć na funkcjonowanie instytucji.
Jaka jest wytrzymałość baterii?
W przypadku terminala smart D220 bateria wystarcza do 200 transakcji. Rekomendujemy ładowanie urządzenia codziennie. Do urządzenia dołączona jest ładowarka.
Jakie są prowizje od transakcji?
Do 31 sierpnia 2021 prowizja za pojedynczą transakcję wynosi 0%.
Jak mogę odebrać terminale?
Aby odebrać terminal/e należy wypełnić formularz na stornie. Po akceptacji wniosku przez Fundację terminale zostaną wysłane pod wskazany adres.
Jaki mam kod administracyjny?
Każde urządzenie ma ustawiony fabrycznie kod administracyjny: 123456.
Czy pozyskanie i użytkowanie terminala wiąże się z jakimiś kosztami?
Do 31 sierpnia 2021 za użytkowanie terminala/-i nie ponosisz żadnych kosztów związanych z pozyskaniem i użytkowaniem terminala.
Czy terminal jest mobilny?
Terminal standardowy występuje – do wyboru – w wersji mobilnej i stacjonarnej.
Jakie karty akceptuje terminal?
Terminal akceptuje karty Mastercard i Visa, Diners, JCB i UPI oraz płatności BLIKIEM.
Czy istnieje określona kwota, w ramach której muszę realizować transakcje bezgotówkowe?
Nie ma kwoty minimalnej, którą trzeba zrealizować przyjmując płatności terminalem.
Jak wyglądają aktualizacje?
Aktualizacje przeprowadzane są automatycznie w godzinach nocnych, aby nie wpłynąć na funkcjonowanie instytucji.
Jakie są prowizje od transakcji?
Przez 12 miesięcy prowizja za pojedynczą transakcję wynosi 0%.
Jak mogę odebrać terminal?
Aby odebrać terminal/e należy wypełnić formularz na stornie. Po akceptacji wniosku przez Fundację terminale zostaną wysłane pod wskazany adres.
Jakie karty obsługują terminale?
Terminal akceptuje karty Mastercard i Visa, Diners, JCB i UPI oraz płatności BLIKIEM.
Czy terminale mają usługi dodatkowe (doładowania, napiwki, DCC-przewalutowanie)?
Terminale posiadają opcję dodawania napiwku do transakcji oraz DCC (przewalutowanie).
Czas oczekiwania na przelew?
Pieniądze trafiają na konto najpóźniej w ciągu 48 godzin od dokonania transakcji.
Prowizje pobierane przy przelewach
Do 31 sierpnia 2021 prowizja za pojedynczą transakcję wynosi 0%.
Cena terminala/usługi
Oba terminale są w pełni refundowane. Faktura jest opłacona przez Fundację.
Jakie dane potrzebne są do wypełnienia wniosku?
Aby otrzymać terminal/e musisz podać dane urzędu (NIP), dane osobowe osoby zgłaszającej do Programu - pozostałe dane zostaną zebrane razem z naszym handlowce. Wszystkie dane zbierane są na potrzebę weryfikacji możliwości przystąpienia do Programu przez Fundację.
Gdzie będą przechowywane dane?
Dane będą przechowywane w bazie danych akceptantów.
Kto będzie miał dostęp do naszych danych?
Tyko i wyłącznie osoby upoważnione – mające dostęp do konta na Portalu Klienta.
Jak uzyskać dostęp do portalu?
Dostęp do portalu użytkownika zostaje przyznany po złożeniu wniosku. Dane do zalogowania zostaną przesłane mailem.
Zapomniałem hasła do portalu
Aby otrzymać nowe hasło, należy wypełnić odpowiedni formularz na stronie portalu.